Çağımız dünyasında şirketlerin başarıları kazandırdıkları paralar ile ölçülmektedir. Bu kadar rekabetin içinde kar oranlarını artırabiliyorlarsa diğerlerinden farklı şeyler yapmaları gereklidir. Bu farklılıklar onları lider kuruluşlar durumuna getirir. Geride kalanlar neden bu farkı yapamamışlardır? Bunu onlara sormak yerine, tahmin edebiliyoruz ki değişime ayak uyduramamış, karar vermede geç kalmışlardır. Bu şirketler başarıyı nasıl elde etmişler? Kimsenin yapmadıklarını değil, herkesin bildiği fakat uygulamadıkları ile başarmışlardır.
Sizlerde kendinize sormalısınız. Bizler bunları yapmak istiyor muyuz? Sorunuzun yanıtı “evet” ise, sizde başarılı olmak için adım attınız demektir. Bunun yolu Six Sigma dan geçer. Herkesin buna itiraz ettiğini duyar gibi oluyorum. Şimdi biz rakamlara mı boğulacağız diyorsunuz. Öncelikle hangi iş kolunda olursanız olun fark etmez. Üstelik pek çok kişinin duyduğu endişenin tersine, istatistik analiz konusunda çok sağlam temellere ve bilgilere sahip olmanızı da gerektirmez. Six Sigma sadece şirketinizin performansını ölçme ve bunu analiz etme biçimine katkıda bulunmanıza aynı zamanda işinizi yönetirken benimsediğiniz temel yaklaşımlarınızı da geliştirir.
Six Sigma’yı başka nasıl tanımlarız; “müşteri taleplerini karşılama konusunda mükemmele yakın bir hedef” diyebiliriz. Daha açıkçası, milyonda hata yapma olasılığımızı 3,4 hata ile çalışmayı hedefledik diyebiliriz.
Six Sigma bir şirketi müşteri memnuniyeti, karlılık ve rekabet gücü açısından daha ileri bir seviyeye taşıyacak “kültür gelişimini” amaçlama çabaların bütünüdür.
Bu sistemin kanıtlanmış yararlarına baktığımızda;
-Maliyetlerin düşürmesi
-Verimliliğin artırılması
-Pazar paylarının büyümesi
-Müşteri devamlılığı (sadık müşteri)
-Çevirim zamanının kısaltılması
-Hata oranlarının düşmesi
-Kültür değişimi
-Ürün/hizmet geliştirme gibi birçoğunu sıralamamız olasıdır.
Six Sigma bildiğimiz diğer yönetim kavramlarından farklımı? Six Sigma ile ilk defa karşılaşan kişiler, “Toplam Kalite” çalışmaları ile çok benzerliklerin olduğunu söylerler. Six Sigma ilkeleri ve araçlarının kökeninde W.Edvards Deming, Joseph Juran gibi “kalite Gurularının” söylemlerine rastlamak mümkündür.
Toplam kalite yönetim sisteminde pes etmiş yöneticilere, Six Sigma korku verebilir. Ama Six Sigma yeni ve oldukça gelişmiş bir olgudur. Six Sigma içinde ilerledikçe, yeni şeyler bulacağınızdan hiç kuşkunuz olmasın. Toplam Kalite konusunda edindiğiniz bilgi birikimleri, sizlerin Six Sigma’ya giriş ve yolculuğunuzda çok yardımcı olacaktır.
Farkında olmadan size sağlayacağı kazançlar:
-Six Sigma başarı ve büyüme yolunda vazgeçilemeyecek olan yol, en iyi, iş uygulama yöntemleri ve becerilerini içeren geniş bir yelpazeye sahip olması.
-Hiç bir zaman sabit bir reçete ile yola çıkılmamamsı.
-Six Sigma, Hizmet sunan kuruluşlarda dahi, üretim harici sağladığı yüksek kazanç.
-Six Sigma, teknik mükemmellik kadar, insan mükemmelliği de demektir. (Yaratıcılık, işbirliği, iletişim, inanç)
-Six Sgma, doğru uygulandığında sise sağladığı olağan üstü iyileştirme ve kazanç.
James Collins ve Jerry Porras’ın “Built to Last” isimli kitabında başarılı şirketleri incelediklerinde gözlemledikleri, iki farklı hedefi aynı anda benimseme konusundaki becerilerine borçlu olduklarını görmüşlerdir. Hem istikrar hem de yenilenme konusunda (büyük tablonun yanı sıra en küçük ayrıntılar ve akılcı çözüm yollarını okuyabilme). Kısacası, bir kuruluş içindeki bütün kuvvetleri kullanma ve harekete geçirme yaklaşımı ile başarmışlar.
Six Sigma çalışmalarınızda daha çabuk başarıya ulaşabilmeniz, kuruluşunuzun öğrenme yeteneğine bağlıdır. İnanmalıyız ki kendi personelimiz ve süreçlerimizin içinde yatan gizli gücü ortaya çıkarmanın yollarını bilelim. Bu yolları bilip ortaya çıkarabildiğimiz takdirde, Six Sigma kuruluşunuz ve sizler için korkulu rüya yerine, rekabeti en iyi yapabilen, en iyi yönetilebilen kar performansı en yüksek olan sistem anahtarı olacaktır.
Erdem Şeneroğlu
Lead Auditor
Sizlerde kendinize sormalısınız. Bizler bunları yapmak istiyor muyuz? Sorunuzun yanıtı “evet” ise, sizde başarılı olmak için adım attınız demektir. Bunun yolu Six Sigma dan geçer. Herkesin buna itiraz ettiğini duyar gibi oluyorum. Şimdi biz rakamlara mı boğulacağız diyorsunuz. Öncelikle hangi iş kolunda olursanız olun fark etmez. Üstelik pek çok kişinin duyduğu endişenin tersine, istatistik analiz konusunda çok sağlam temellere ve bilgilere sahip olmanızı da gerektirmez. Six Sigma sadece şirketinizin performansını ölçme ve bunu analiz etme biçimine katkıda bulunmanıza aynı zamanda işinizi yönetirken benimsediğiniz temel yaklaşımlarınızı da geliştirir.
Six Sigma’yı başka nasıl tanımlarız; “müşteri taleplerini karşılama konusunda mükemmele yakın bir hedef” diyebiliriz. Daha açıkçası, milyonda hata yapma olasılığımızı 3,4 hata ile çalışmayı hedefledik diyebiliriz.
Six Sigma bir şirketi müşteri memnuniyeti, karlılık ve rekabet gücü açısından daha ileri bir seviyeye taşıyacak “kültür gelişimini” amaçlama çabaların bütünüdür.
Bu sistemin kanıtlanmış yararlarına baktığımızda;
-Maliyetlerin düşürmesi
-Verimliliğin artırılması
-Pazar paylarının büyümesi
-Müşteri devamlılığı (sadık müşteri)
-Çevirim zamanının kısaltılması
-Hata oranlarının düşmesi
-Kültür değişimi
-Ürün/hizmet geliştirme gibi birçoğunu sıralamamız olasıdır.
Six Sigma bildiğimiz diğer yönetim kavramlarından farklımı? Six Sigma ile ilk defa karşılaşan kişiler, “Toplam Kalite” çalışmaları ile çok benzerliklerin olduğunu söylerler. Six Sigma ilkeleri ve araçlarının kökeninde W.Edvards Deming, Joseph Juran gibi “kalite Gurularının” söylemlerine rastlamak mümkündür.
Toplam kalite yönetim sisteminde pes etmiş yöneticilere, Six Sigma korku verebilir. Ama Six Sigma yeni ve oldukça gelişmiş bir olgudur. Six Sigma içinde ilerledikçe, yeni şeyler bulacağınızdan hiç kuşkunuz olmasın. Toplam Kalite konusunda edindiğiniz bilgi birikimleri, sizlerin Six Sigma’ya giriş ve yolculuğunuzda çok yardımcı olacaktır.
Farkında olmadan size sağlayacağı kazançlar:
-Six Sigma başarı ve büyüme yolunda vazgeçilemeyecek olan yol, en iyi, iş uygulama yöntemleri ve becerilerini içeren geniş bir yelpazeye sahip olması.
-Hiç bir zaman sabit bir reçete ile yola çıkılmamamsı.
-Six Sigma, Hizmet sunan kuruluşlarda dahi, üretim harici sağladığı yüksek kazanç.
-Six Sigma, teknik mükemmellik kadar, insan mükemmelliği de demektir. (Yaratıcılık, işbirliği, iletişim, inanç)
-Six Sgma, doğru uygulandığında sise sağladığı olağan üstü iyileştirme ve kazanç.
James Collins ve Jerry Porras’ın “Built to Last” isimli kitabında başarılı şirketleri incelediklerinde gözlemledikleri, iki farklı hedefi aynı anda benimseme konusundaki becerilerine borçlu olduklarını görmüşlerdir. Hem istikrar hem de yenilenme konusunda (büyük tablonun yanı sıra en küçük ayrıntılar ve akılcı çözüm yollarını okuyabilme). Kısacası, bir kuruluş içindeki bütün kuvvetleri kullanma ve harekete geçirme yaklaşımı ile başarmışlar.
Six Sigma çalışmalarınızda daha çabuk başarıya ulaşabilmeniz, kuruluşunuzun öğrenme yeteneğine bağlıdır. İnanmalıyız ki kendi personelimiz ve süreçlerimizin içinde yatan gizli gücü ortaya çıkarmanın yollarını bilelim. Bu yolları bilip ortaya çıkarabildiğimiz takdirde, Six Sigma kuruluşunuz ve sizler için korkulu rüya yerine, rekabeti en iyi yapabilen, en iyi yönetilebilen kar performansı en yüksek olan sistem anahtarı olacaktır.
Erdem Şeneroğlu
Lead Auditor
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder